Pure Eco Baby Wool

Fiberinnhold 100 % økologisk ull GOTS og ICEA-sertifisert garn

Vekt og løpelengde 50 gram = ca 160 meter

Strikkefasthet 28 masker i glattstrikk på pinne nr 3 = 10 cm eller 32 m i glattstrikk på p 2,5 = 10 cm

Anbefalt pinnestørrelse 3 og 2,5

Ekstra skånsom vask maks 30 grader. Ikke vri plagget. Tåler ikke tørketrommel. Tørkes flatt. Strykes på maks 110 grader. Oppbevares liggende. Tåler ikke klor. Tåler kjemisk rens normal metode.

Pure ECO Baby Wool er et 4-tråds ekstra mykt og naturlig garn i ren, ny ull som har beholdt ullas opprinnelige egenskaper. Det betyr maksimal elastisitet og god varmeog isolasjonsevne selv når plagget er vått. Pure ECO Baby Wool passer til alle typer strikkeplagg, og blir like flott uansett strikketeknikk. På grunn av egenskapene anbefales garnet spesielt til baby og barn, og til alle som verdsetter plagg i den aller beste ullkvaliteten. Pure ECO Baby Wool er førstevalget til finstrikk, kardigans, finkofter og skjørt til små og store. Vil du strikke bleiebukser anbefaler vi at du bruker Sonett Ullkur med lanolin. Lanolin er naturlig ullfett som øker ullas selvrensende egenskaper og evne til å suge opp fukt. Det gir deg ullplagg med de aller beste bruksegenskapene til leiebukser, ullundertøy, sokker og alle typer plagg til sport og fritid. Ved regelmessig bruk av ullkur tar du vare på ullas beste egenskaper. Pure ECO Baby Wool kan toves. Husk at du kan strikke med Pure ECO Baby Wool og Baby Ull etter samme oppskrift.